بسمه تعالی

 

گزارش عملکرد 4 ماهه پیش دبستانی غنچه های راه حق به مدیریت سر کار خانم رازقی:

الف) آموزشها شامل:

1-    آموزش مفاهیم ریاضی: آشنایی با مفاهیم کوتاه, بلند, کم, زیاد, چپ, راست, ترتیب و توالی شمارش روزهای هفته, توجه به مفهوم اول, آخر, افقی, عمودی, منحنی, شکسته, باز, بسته, پاره خط, خط, مفاهیم هندسی شامل دایره, سه گوش,چهارگوش و بیضی.

2-    آموزش مفاهیم علوم: آشنایی با چگونگی بوجود آمدن شب و روز و تشکیل ابرها و بارش باران و برف ,مفهوم بهداشت و وسایل بهداشتی, فصل پاییز و زمستان و مفهوم گرما و سرما.

3-    آواشناسی:  آشنایی با صداها و حروف در کلمات هم آغاز و هم پایان مانند حرف ((د)) در دکتر  و  آرد.

4-    آموزش مفاهییم دینی: آموزش احادیث:   - بسمه ا...(شروع کارها با نام خدا)    - دعای مطالعه   - ویقلب الله لیل و نهار(بوجود آمدن شب و روز)   - وانزل السماء ماء(بارش باران از آسمان)    

 آشنایی با کعبه, چگونگی خواندن نماز, نیت کردن, وضو, مفهوم مسلمان, کتاب دینی, پیامبر و امامان, آشنایی با سوره های کوچک و تلاش برای تلفظ صحیح آیه ها هنگام قرائت:   _ حمد.   _توحید.   _ فلق.   _ کوثر.   آشنایی با مکانهای مذهبی و آموزش رفتارهای مناسب این مکانها از طریق برپایی اردو, آشنایی با محرم, مفهوم نذری, برپایی جشن در اعیاد و مراسم عزاداری در ایام شهادت.

5-    مهارتهای زندگی: بستن زیپ, دکمه, تا کردن چادر, مقنعه, تعارف کردن شکلات نماز, تراشیدن مداد, جمع کردن وسایل شخصی, مرتب کردن کشو وسایل شخصی در کلاس, کمک به یکدیگر در انجام کارها با هدف همیاری و مستقل شدن نوآموز.

6-    آموزش نقاشی: آموزش حیوانات, میوه ها, رنگ شناسی, تمرکز و دقت در رنگ آمیزی, نقاشی موضوعی, نقاشی به صورت موضوع آزاد, آموزش بسیاری از مفاهیم در قالب نقاشی به منظور هماهنگی حرکات ظریف انگشتها حین یادگیری مفاهیم آموزشی.

7-    آموزش شعر: آموزش شعرهای مربوط به واحدهای کار و ایام مناسبتی شامل: خرگوش, روزهای هفته, خانواده, کتاب قران, عید غدیر, نقاشی خانه, پاییز, شب یلدا, وضو,سلام, اصول دین, بسم ا...,چراغ راهنمایی.

8-    آشنایی با آزمایشگاه: آشنا شدن با وسایل آزمایشگاه شامل بدن انسان, میکروسکوپ, چرتکه, ترازو و...

ب) تقویت مهارتها از طریق:

1- دفتر شطرنجی: شکل سازی با استفاده از خانه ها با هدف کمک به تقویت تمرکز, هماهنگی بین چشم و دست, آ مادگی برای در دست گرفتن مداد برای نوشتن به صورت صحیح, قانونمند شدن برای انجام تکالیف در سالهای آتی.

2- کار با سفال و خمیر بازی: انجام کارهای ذهنی و یا تکلیف محدود خواسته شده (ساخت تسبیح,میوه) با هدف تخلیه انرژی و تقویت ماهیچه های دست و ایجاد روحیه سازندگی.

3- کار با قیچی و کاغذ: برش کاغذ و شکل سازی با هدف تقویت ماهیچه های ظریف دست و بالا بردن دقت و تمرکز, سرعت عمل, حرکت و جهت یابی.

4- بازی ها: لگو , دومینو, بازی های گروهی با یکدیگر.

5- کلاژ: چسباندن تکه های مختلف از هر چیزمانند تکه های کاغذ رنگی,برگ و...

6-کاردستی: ساختن قایق, چادر نماز, اسکلت بدن انسان و...برای تقویت حرکات دست.

7-ورزش: آموزش حرکات تعادلی, حرکات کششی, حرکات قدرتی, مناسب با سن نوآموز و آموزش ابتدایی حرکات رزمی برای تشویق نوآموزان به ورزش و اهمیت به جسم و روح.

8-پژوهش و تحقیق: از نوآموزان خواسته شد در منزل در رابطه با موضوعات مختلف مانند استاندارد چیست؟ قبله چیست؟ و...

ج) برگزاری جشن: - ورود نوآموزان در ابتدای سال تحصیلی به همراه جشن روز جهانی کودک  - جشن میوه های پاییزی ,جشن تولد نوآموزان نیمه تابستان,پاییز و زمستان , جشن شب یلدا.

د) بازدید موهای نوآموزان: اجرا توسط مربی بهداشت با هدف رعایت بهداشت مو.

ه) اجرای مانور سراسری زلزله: اجرای مانور با هدف آشنا شدن با مکانهای ایمن و راه های محافظت از جان در برابر بروز حوادث.

 

امید است آموزشهای ارائه شده آغازگر گامهای بلند در جهت رسیدن به موفقیتهای آتی باشد.

در پایان خواستارم تا در ارایه نظرات خود ما را یاری بفرمایید.